post-title Митове за здравето на детските зъбки 2015-06-02 11:24:11 yes no

Митове за здравето на детските зъбки

митове за здравите зъби

Детската усмивка носи щастие в деня на родителите, но и отговорност. Нека да опровергаем част от  заблудите свързани с грижата за детските зъбки.

МИТ №1: Детските временни зъбчета впоследствие се заменят от постоянни и не е нужно да бъдат лекувани?!

ИСТИНАТА: Повечето заболявания на млечните зъбки могат да се отразят върху постоянните.

Възпалението на временните зъбчета лесно достига до зародиша на постоянния, разположен само на няколко милиметра разстояние. Ако не се погрижите за денталното здраве на Вашето дете, рискувате то да загуби преждевременно детските си зъбки и да получи увреждане на постоянните. Възможно е и отключването на ортодонтски проблеми, свързани с неправилно подреждане на зъбните редици.

МИТ №2: Всеки зъболекар може да лекува детските зъби, така че не е необходимо да се обръщаме конкретно към специалист по детска дентална медицина??!

ИСТИНАТА: Денталните проблеми при децата трябва да бъдат разглеждани от специалисти в областта, защото са специфични и е необходимо да бъдат съобразени с детския организъм.

Профилактичните и лечебни грижи за временните и постоянни детски зъбки изискват приложение на определени инструменти, материали и лекарства подходящи за съответната възраст. Не всеки зъболекар притежава нужните способности за работа с деца. Освен подготвен с отлични теоретични и практични умения, детският дентален медик трябва да е добър психолог и с лекота да общува с децата. Първоначалното посещение на стоматологичния кабинет е изключително важно за по-малките пациенти – ако те не изпитат болка или дискомфорт – при следващите посещения ще останат спокойни и дори ще сътрудничат при лечението.

МИТ №3: Няма смисъл да се лекуват поразените от кариес временни детски зъби. Правилно е да се извадят, за да се ускори пробива на постоянните!

ИСТИНАТА: Отдавна е доказано, че преждевременното изваждане на временните зъбки предизвиква сериозни проблеми.

На първо място – затруднява се пробивът на постоянния зъб разположен в костта под извадения временен. Съседните му млечни зъби се отклоняват от правилната си позиция, стремейки се да заемат освободеното пространство. В резултат новият зъб заема погрешно място, което налага провеждане на лечение за правилно подреждане на зъбите.

Преждевременната загуба на временни зъби смущава нормалното дъвчене, съответно и храносмилането. Може да се наруши развитието на дъвкателния апарат, лицевия скелет, говорната функция.

МИТ №4: Заплашването на детето със среща при зъболекаря ще стимулира детето да се грижи по-усърдно за зъбките си.
ИСТИНАТА: Напротив! Редно е да обясняваме на детето, че срещата със зъболекаря е безобидно, дори приятно преживяване.Посещения при зъболекаря са от изключително значение за поддържане здравето на зъбките своя страна, зъболекарите трябва да са внимателни при първата визита на детето, да не се провокира у него страх и неприязън към извършваните процедури. С напредването на възрастта на детето става все по- трудно, понякога дори невъзможно, да бъдат преодолени отрицателните впечатления от срещата със зъболекаря.

МИТ №5: Ефектът от четкането на временните и постоянните детски зъби не зависи от избора на зъбна паста.

ИСТИНАТА: Редно е да се употребяват зъбни пасти с флуорно съдържание, стриктно дозирано съобразно възрастта на детето. Поставянето на количество „колкото грахово зърно“ от пастата върху четката на детето и старателно четкане в продължение на 2 минути общо горните и долни зъбки, осигурява контрол върху зъбната плака и потиска болестотворните микроорганизми (причинители на кариеса и възпалението на венците).

МИТ №6: Грешно е мисленето, че детето може да яде всичко, което и когато пожелае, защото най-важното е, да е добре нахранено.

ИСТИНАТА: Неправилното хранене много често води до заболявания на зъбите в детска възраст. Желателно е бебето да бъде кърмено до навършване на 1 годинка, тъй като майчиното мляко е източник на вещества необходими за правилния растеж и развитие на детето.За да предпазим най-малките от кариес не трябва да се допуска консумация на сладки храни и сокове непосредствено преди заспиване, както и през нощта, а при по-големите деца консумирането на сладкиши през деня задължително трябва да се последва от обилно изплакване на устата. Хранете децата си здравословно и вкусно!

Митове за здравето на детските зъбки